seo-assets

PAPILLON


In de jaren 50 legde Papillon de basis voor het merk Le Papillon met het balletschoentje. Een Amsterdamse familie met een leerhandel ziet in die tijd in Londen een schoenenwinkel met een paar balletschoentjes. Terug in Nederland besluiten ze ook in Nederland om balletschoentjes op de markt te brengen. Hiermee wordt het merk €˜Le Papillon' opgericht. Het is een merknaam die de allure van de Franse balletwereld uitstraalt.

PAPILLON JAREN 70


Na twintig jaar, in de jaren zeventig, blijkt dat het merk Le Papillon zich niet alleen thuisvoelt in de balletwereld, maar ook op de dansschool en zelfs in de disco. Het is de tijd van films als Saturday Night Fever, Grease, Fame en Flashdance en showballetten spelen een belangrijke rol in televisieprogramma's zoals TopPop. Het dansen komt steeds meer op en steeds meer mensen genieten van het dansen.

BALLET, FITNESS, AEROBIC


Na de balletwereld en de danswereld slaat Papillon in de jaren negentig haar vleugels uit naar de sport. Dansen heeft raakvlakken met verschillende sporten zoals fitness, yoga en aerobics. In die tijd dragen steeds meer mensen kleding van Papillon en komt het dus kom je het ook steeds meer tegen in de sportscholen. De sportieve collecties hebben met de dansmode gemeen dat ze bestaan uit items waarbij kwaliteit en comfort voorop staan. Nieuw is dat de naam Le Papillon wordt veranderd in simpelweg Papillon, een naam die krachtiger is en bovendien beter past bij wat het merk vandaag de dag uitstraalt.