seo-assets

adidas

adidas, nothing is impossible.

adidas is een van oorsprong Duits sportmerk dat opgericht is in 1920 door Adolf en Rudolf Dassler. Zij begonnen met het maken van hardloopschoenen in een fabriek vlakbij Neurenberg. De eerste atleet die op de schoenen van de broers Dassler liep, was Jesse Owens tijdens de Olympische Spelen van 1936. Hij won daarmee vier gouden Olympische titels.

Na de Tweede Wereldoorlog kregen de broers onenigheid en in 1949 verliet Rudolf het bedrijf om het merk PUMA te beginnen. Daarna wijzigde Adolf zijn bedrijf naar de naam adidas, naar zijn bijnaam Adi Dassler, en werd er ook begonnen met het maken van andere producten. Dankzij de rivaliteit tussen de twee broers, en daarmee tussen PUMA en adidas, groeide beide merken fors in de tweede helft van de twintigste eeuw. Eind deze eeuw kwam er echter nog een grote speler op de markt: Nike.

adidas valt onder de adidas Group waar van 1997 tot 2005 ook de Salomon groep toe hoorde en sinds 2006 ook Reebok.

adidas original

adidas heeft twee logo's. Het Trefoil logo, het bladvormige logo, werd ontworpen in 1971 en richt zich op de lifestyle producten uit het adidas assortiment. De bekende drie-strepen met het adidas logo zijn na de Olympische Spelen van 1952 door adidas gekocht van het Finse schoenenbedrijf Kanhu Sports en staat voor de performance lijn. De strepen in dit logo staan voor kwaliteit, design en comfort. Hierbij richt adidas zich op de functionele sportkleding- en schoenen.

adidas producten

adidas heeft een ruime keuze waarbij het onderscheid maakt in de kledinglijnen sport en lifestyle. In onze webshop kun je terecht voor verschillende soorten adidas collecties van een grote hoeveelheid aan sporten. Zo is er trainingskleding, indoor, fitness en natuurlijk voetbalschoenen en voetbalkleding.

adidas en duurzaamheid

De laatste jaren is adidas op een steeds duurzamere manier gaan produceren. Zo wil het Duitse merk in 2024 alleen nog maar gerecycled polyester gebruiken, waarbij ze dat nu al bij meer dan de helft van de producten doen, gebruiken ze alleen duurzaam katoen en zijn 99% van hun producten PFC-vrij. Zo zijn er alleen al in 2020 15 miljoen schoenen gemaakt van plastic afval dat gevonden is op stranden. Daarnaast houdt het merk ook op hun kantoor en verpakking rekening met zo weinig mogelijk plastic gebruiken, waarbij vanaf 2021 alles wat wordt gebruikt om producten te verzenden, gemaakt is van gerecyclede materialen. Het uiteindelijke doel van adidas is om uiterlijk in 2050 klimaatneutraal te zijn.