OEFENINGEN OM ZOMERFIT TE WORDEN VOOR JE VAKANTIE

De zomer komt eraan. Dit is het moment om fit te worden! Je wilt er graag goed uitzien en je goed voelen. Met deze oefeningen word je zomerfit voor je vakantie! Het mooie is dat je bijna niets nodig hebt en dat je deze oefeningen overal kunt doen!

Knee to nose crunch

De knee to nose crunch is een uitstekende oefening om je buikspieren mee te trainen en een fit figuur te krijgen voor de zomer! 
Stap 1: Begin de oefening in de "downward-facing dog positie, met je billen omhoog.
Stap 2: Strek vervolgens één been recht omhoog.  
Stap 3: Maak je lichaam bol en trek je knie richting je neus.
Stap 4: Houd dit vast! Als het goed is voel je het branden in je buikspieren.
Stap 5: Strek je weer uit, en herhaal het aan de andere kant. 


Single leg hip raise

Met de single leg hip raise train je je bil- en beenspieren.
Stap 1: Begin met het aanspannen van je buikspieren.
Stap 2: Breng voorzichting je heupen omhoog tot die een rechte lijn vormen van je schouders naar je knieën, en span je bielspieren goed aan.
Stap 3: Til vervolgens heel voorzichtig je voet van de grond, terwijl je lichaam in dezelfde lijn blijft en breng je been omhoog, en vervolgens weer naar beneden.
Stap 4: Herhaal dit vervolgens met je andere been. 


Plank

De plank is een eenvoudig uit te voeren oefening, waarmee je bijna je hele lichaam traint!
Stap 1: Strek je benen, wijs met je ellebogen naar voren en houd je buik- en rugspieren goed aangespannen, voor een sterke core. 
Stap 2: Probeer de plank een minuut vast te houden. You can do it!
Stap 3: Wil je het nog iets zwaarder maken voor jezelf? Voer dan stap 1 opnieuw uit, maar til ditmaal één been op. Herhaal dit voor je andere been.


Bekijk hier nog meer oefeningen en foodtips van Claartje (@foodness)!