• Spaar 4% op alle aankopen
  • Gratis retourneren
  • Gratis afhalen in de winkel

Haal meer uit je training met de juiste voeding

Om het meeste uit je training te halen is het belangrijk dat je de juiste voeding op het juiste moment eet. Maar wat moet je nu eten om fit en gezond te worden en maximaal te presteren tijdens je work-outs? Ik leg het in deze blog uit.


Start met energie

De eerste belangrijke tip die ik kan geven is: train niet met een lege maag! Jouw work-out vraagt namelijk om een hoop energie. Goed eten is dus een must. In de meest ideale situatie eet je twee tot drie uur voor je training een volledige maaltijd. Wat je in ieder geval wilt voorkomen is vlak voor je work-out een volledige maaltijd te eten. Het eten moet namelijk eerst verteerd zijn voordat het als brandstof voor je exercise kan dienen. Mocht je toch nog trek hebben voor je work-out, eet dan iets kleins als een banaan. Heb je een extra boost nodig voor je training? Uit onderzoek is gebleken dat een flinke bak koffie je helpt om net dat stapje verder te gaan.

Protein power

Eiwitten zijn essentieel voor elke sporter. Om in shape te raken is het belangrijk om je lichaam de hele dag door te voorzien van kleine beetjes eiwit. Eiwit bestaat namelijk uit verschillende aminozuren welke erg belangrijk zijn voor je spierhelstel en –groei! Een voorbeeld van een maaltijd welke je helpt om beter te presteren en te hertstellen van je sportsessie is: pasta met broccoli en zalm. Dit geeft je de perfecte mix van koolhydraten, gezonde vetten en eiwitten. Nog een aanrader is quinoa. Hierin zit namelijk een stofje dat zorgt voor extra spieropbouw. 

Herstel je lichaam

Ook na je training is het belangrijk dat je wat eet. Ook al heb je laat op de avond gesport. Je lichaam moet namelijk herstellen en daar zijn de juiste voedingsstoffen voor nodig. Ga je niet meer aan tafel na je training? Dan is een pakje chocolademelk een goed alternatief! Dit vloeibare wondermiddel is de ideale hersteldrank. Het wordt snel opgenomen door het lichaam en zit boordevol eiwit en suiker. Precies wat je nodig hebt!  

Terug