Bel ons op 033 - 253 2533

Winkelmandje 0 items

Winkelmand is leeg

Klaar voor een volgend level?

  • Hardlooptips

Ben je hardlopen op verharde paden beu? Hieronder een paar avontuurlijke uitdagingen en hardlooptips voor de beginnende of gevorderde hardloper. 


TRAILRUNNEN. Oftewel, sportief uitwaaien in de vrije natuur. Kies eens voor iets anders dan de verharde weg. Ga lekker naar het strand, of ren de bossen in! Door te wisselen van ondergrond train je steeds weer andere spieren. Zo bouw je kracht op in je voeten en onderbenen.

TREK EEN SPRINTJE. Wil je je tempo opvoeren? Voeg dan ook interval toe aan je training. Daarbij ligt de nadruk op kort en zeer intensief sprinten. Zo leer je je lichaam om sneller energie te verbranden en verbeter je je conditie.

RUN OP NIVEAU. Stel je mentale en fysieke gesteldheid op de proef door jezelf een stevige run als doel te geven.

BOUW JE TRAINING LANGZAAM OP. Door te rennen op een andere ondergrond belast je andere spieren dan bij je normale training. Loop dus niet te hard van stapel en voorkom blessures.

ZORG VOOR DE JUISTE SCHOENEN. Vaak vraagt een andere ondergrond om een andere hardloopschoen. Ga naar de INTERSPORT-winkel voor advies en een gratis voetanalyse.

VERDEEL JE ENERGIE. Trailrunnen of Obstacle Run is een stuk intensiever dan gewoon hardlopen. Belangrijk is dat je niet meteen 100% geeft. Af en toe wandelen mag. 

UITDAGING. Door te wisselen van ondergrond train je steeds weer andere spieren. Zo bouw je kracht op in je voeten en onderbenen.

PITTIG. Hardlopen in de natuur is leuk en effectief.