De top 5 leukste sporten om samen met je partner te doen op Valentijnsdag

Valentijnsdag 2020 is in zicht en de zoektocht naar een uniek Valentijnscadeau is in volle gang. Leuker nog dan het geven van een cadeau, is om samen met je partner te gaan sporten. Door samen te sporten, voelen jullie je beiden zelfverzekerder waardoor je minder snel uit elkaar gaat. Daarnaast reageert je lichaam tijdens het sporten hetzelfde als wanneer je verliefd bent. Hierdoor ervaren koppels die samen sporten de lichamelijke reactie van het sporten onbewust als verliefdheid.

 
 

Er zijn veel dingen die je samen met je wederhelft kan ondernemen, denk hierbij aan hardlopen, zwemmen, schaatsen en wandelen. Tijdens vakanties kan er ook gedacht worden aan kanoën, duiken, skiën en snowboarden. Volgens INTERSPORT zijn de beste sporten om samen te doen echter de volgende.

1. Yoga
Ontspan volledig samen met je partner door middel van yoga. Het is misschien niet zo intensief als de overige sporten, maar toch verband je veel calorieën tijdens een les, word je een stuk leniger en bouw je kracht op. Vinden jullie yoga toch iets te saai, probeer dan eens yoga houdingen voor koppels uit. Dit zou zeker tot een beter humeur en een sterke relatie moeten leiden.

2. Dansen
Ga samen met je vriend of vriendin op dansles. Kies hierbij voor een romantische stijldans of Latijns-Amerikaanse dans, maar natuurlijk zijn streetdance of hip hop ook mogelijkheden. Door samen te dansen wordt niet alleen de connectie met je partner sterker, maar neemt jullie lichaamscontrole ook toe. Daarnaast is dansen dé manier om calorieën te verbranden.

3. Boksen/Kickboksen
Ruziën en kibbelen horen bij een relatie. Hiervoor zijn boksen en kickboksen de perfecte uitlaatklep. Raak alle frustratie kwijt tijdens een training waardoor je je uithoudingsvermogen verbetert en je spieren traint door lekker met je vriend of vriendin te sparren.

4. Fietsen
Van een relaxte fietstocht tot een uitdagende mountainbike tocht, fietsen is een geschikte sport voor ieder stel. Geniet van het uitzicht en de tocht. Neem een wat eten en drinken mee voor een romantische picknick tijdens of na je rit.

5. Fitness/bootcamp
Werk gezamenlijk aan het trainen van je spiergroepen met een mix van verschillende soorten oefeningen. Een extra voordeel is dat je veel oefeningen gewoon thuis kan doen! Motiveer en help elkaar tijdens push ups, partner planks, leg pushes, sit ups en jump overs. Ondanks dat de oefeningen gemakkelijk thuis uitgevoerd kunnen worden, is het natuurlijk ook mogelijk om gezamenlijk een keer de sportschool in te gaan. Lijkt het je wel leuk om een keer samen de gym in te gaan, check dan onze speciale Valentijnsactie samen met Basic Fit!

 
 

Gerelateerde blogs Alle blogs