Home Workouts met Ingrid en Boy

Nu tijdens de Coronacrisis sportclubs gesloten blijven, is het belangrijk om te blijven bewegen, zodat je je zowel lichamelijk als geestelijk fit blijft voelen. INTERSPORT wil je hier een handje bij helpen. Daarom hebben onze experts, personal trainers Boy Dijkhuizen en Ingrid van der Wal, verschillende workouts voor jou samengesteld die je gewoon thuis kunt doen. Ben jij al klaar om je in het zweet te werken?

1. Time Race
Ben jij klaar voor een INTERSPORT home workout met Ingrid en Boy? Durf jij de TIME RACE Challenge aan? Bekijk dan onderstaande workout-video. Heb jij nog geen fitnessmatje in huis? Bestel je fitnessmatje hier.

Doe het volgende circuit 3 rondjes:

  • 1. Push-ups: 15x
  • 2. Bicycles: 30x
  • 3. Jumping Jacks: 50x
  • 4. Squat (jumps): 25x
  • 2. Upper Body
    Een heerlijke workout is deze Upper Body Workout! Er is zoveel mogelijk met een weerstand band van Nike. Ze zijn verkrijgbaar in een lichte, medium en zware variant. Boy en Ingrid laten zien hoe je ze het beste gebruiken kunt.

    Doe het volgende circuit 3-5 rondjes afhankelijk van jouw niveau!

  • 1. Front/Side Raises: 15x
  • 2. Superman: 15x
  • 3. Standing Row: 15x
  • 4. Bicep Curl: 15x
  • 5. Tricep Extension: 15x
  • 3. Booty Workout
    Een speciale booty editie voor de dames. Deze workout kan je met of zonder elastiek doen afhankelijk van jouw niveau! De elastieken van ENERGETICS hebben vier verschillende zwaarte-levels waardoor er nog meer gevarieerd kan worden.

    Doe de volgende oefeningen 3-5 rondes

  • 1. Banded Hiptrust: 45 sec
  • 2. Bridge Abduction: 45 sec
  • 3. Donkey Kicks: 30 sec per kant
  • 4. Fire Hydrants: 30 sec per kant
  • 4. Push-Up Challenge
    Wie is er klaar voor een 5 minute Push-Up Challenge? Boy doet er 203 stuks in 5 minuten. Versla jij Boy? Laat ons weten via Facebook of Instagram hoeveel jij er doet in 5 minuten. Set the timer and go!


    5. Leg Day
    Never skip leg day! Laat de benen lekker branden met deze work-out. Door gebruik te maken van dumbbells of elastieken kun je de oefeningen zwaarder maken.

    Oefening 3 (de one leg squat) is een lastige oefening, deze kun je eventueel vervangen door een normale squat.

    6. AMRAP FullBody
    Dit is een workout waarbij we As Many Rounds As Possible willen halen. Dit betekent dat je het circuit zo vaak mogelijk wilt voltooien binnen de 15 minuten.


  • 1. Ab wheel: 10x
  • 2. Skaters: 30x
  • 3. Tricep dips op een stoel: 15x
  • 4. Step ups (weighted): 15x per kant
  • 5. Squat and press: 15x

  • Alle gebruikte materialen zijn te verkrijgen bij INTERSPORT. Mocht je geen ab wheel hebben of willen aanschaffen dan kan je de ab wheel oefening ook vervangen door leg raises. Voor een squat and press kan je in plaats van dumbbells ook flessen drinken gebruiken. Wees creatief.

    Vind je 15 minuten te lang schroom dan niet om er 10 minuten van te maken of, als je meer wilt zelfs 20 minuten, afhankelijk van jouw niveau!

    7. HIIT Workout
    Wie is klaar voor een HIIT workout?

    Dit is een pittige workout waarbij je echt buiten adem zal raken. Neem je rust als je dit nodig hebt! Doe het volgende circuit 10 minuten AS MANY ROUNDS AS POSSIBLE. Wie daag jij uit?

  • 1. Springtouw: 100x
  • 2. High knees: 50x
  • 3. Leg raises: 20x
  • 4. Burpees: 15x
  • 8. Ab Circuit
    Klaar om je buikspieren te laten branden? Ingrid neemt je vandaag mee in een ab circuit. Haar favoriete buikspier oefening is de leg lift. Wat is jouw favoriete buikspier oefening?

  • 1. Deadbugs: 15x
  • 2. Leg lifts: 15x
  • 3. Elbow crunch: 15x
  • 4. Plank tap: 8-10x per kant
  • 9. Full body workout voor gevorderden

    Boy heeft een workout voor de gevordere sporters onder ons! Het enige wat je nodig hebt, zijn een paar dumbbells.

  • 1. Romanian deadlifts: 15x
  • 2. Power clean and press: 15x
  • 3. Pistol squats: 10x per kant
  • 4. Schouder combinatie: 10-15x
  • 10. Towel workout

    Om te trainen heb je niet altijd duur materiaal nodig. Ingrid laat je vandaag zien dat je aan twee handdoeken genoeg hebt.

  • 1. Slide lunge + pulse: 30 seconden per kant
  • 2. Squat + 3 point touch: 30 seconden per kant
  • 3. Lying leg curl: 30 seconden per kant
  • 4. Kneeling adduction: 10x
  • 11. Backpack workout

    Boy heeft een nieuwe workout voor je klaar staan, het enige wat je nodig hebt is een rugzak gevuld met boeken, flesjes of ander soort gewicht. Het gewicht bepaal jij zelf afhankelijk van jouw niveau.

  • 1. Kicksits: 10x per kant
  • 2. Squat hold: 30 seconden
  • 3. Woodchoppers: 10x per kant
  • 4. Frogjumps: 10x
  • Stretch routine

    Ongeacht welke sport je ook doet, stretchen is ontzettend belangrijk! Ontspannen spieren hebben namelijk een positieve invloed op stress en dus op je hele lichaam. Ingrid & Boy laten je versneld hun stretch routine zien. Dit is één kant, daarna doen ze dezelfde routine voor de andere kant. Hoe vaak stretch jij je spieren?