Sporten tijdens de coronacrisis? Het kan!

Niet alleen worden wij verzocht om zo mogelijk vanuit huis te werken en mogen kinderen niet meer naar school, ook zijn sportverenigingen en sportscholen dicht. Sporten kan niet meer tijdens deze periode die volledig in het teken staat van corona zou je zeggen. Niets is minder waar, denk bijvoorbeeld aan yoga, skeeleren, hardlopen of fietsen. Let er wel op dat je niet te hard van stapel loopt, want na een inspanning ben je ook vatbaarder voor virussen zoals de COVID-19. Doseer dus je trainingen en herstel goed van inspanning. Houd daarnaast ook in gedachten dat je wel alle voorzorgsmaatregelen in acht neemt, ook tijdens het sporten!

1. Hardlopen

In tegenstelling tot Italië, Spanje en Frankrijk, mogen wij in Nederland nog de straat op, waardoor sporten nog gewoon mogelijk is. Ga lekker een rondje hardlopen door de wijk, of ga naar een park of bos om hard te lopen. Doordat er weinig mensen op straat zijn, kan jij vrij je gang gaan en op die manier toch je conditie op peil houden en fit blijven. Loop jij samen met anderen, houd dan wel genoeg onderlinge afstand zodat je elkaar niet aan zou kunnen steken.

Ben je geen hardloper maar lijkt het je wel wat om nu toch te gaan hardlopen? Dan moet je wel aan een paar dingen denken. Zo moet je het hardlopen rustig opbouwen en moet je zorgen dat je dat je de juiste kleding en schoenen draagt. Zomaar op een paar sportschoenen gaan rennen is niet verstandig en kan zelfs tot blessures leiden, laat je goed adviseren voordat je hardloopschoenen aanschaft. Hetzelfde geldt voor het dragen van de verkeerde kleding. Zo kunnen de verkeerde sokken leiden tot blaren en kan kleding die tijdens je normale sportactiviteiten heerlijk zit, opeens verschrikkelijk zitten.

2. Thuis-fitness

Niet naar de sportschool kunnen gaan is geen reden om niet fit te blijven, dat laten topsporters bijna dagelijks zien via hun Instagram. Ook thuis of in een park kan je verschillende fitness oefeningen doen, zelfs zonder fitnessapparaten. Hoewel motivatie thuis vaak lastiger te vinden is, helpt het om samen met een huisgenoot de oefeningen te doen en om een vast tijdstip af te spreken om te gaan sporten.

Op internet zijn veel verschillende oefeningen te vinden, maar via het Instagram account van INTERSPORT gaan wij jou ook helpen. Ga dus nu naar ons Instagram account en begin met thuis-fitness! De eerste oefeningen staan al online.

3. Fietsen

De lente komt eraan en het weer wordt beter, fantastische omstandigheden om een stuk te gaan fietsen. Ga samen of alleen en ontdek de omgeving. Mocht je het bij jou in de buurt wel gezien hebben, probeer dan eens een stuk verder te fietsen of in een andere omgeving. Net zoals bij hardlopen geldt dat het vrij rustig is op de fietspaden, wat dus geen excuus kan zijn om niet te gaan.

Mocht jij enthousiaster zijn en willen gaan wielrennen, wat ook een goede optie is in deze periode, zorg er dan wel voor dat je de goede kleding draagt. Verkeerde kleding kan namelijk gaan schuren of tijdens het wielrennen in de weg zitten. Omdat je harder gaat dan bij een gemiddelde fietstocht, is het zeker aan te raden om goed te kijken of je kleding wel warm genoeg is zodat je niet onderkoelt raakt.

4. Wandelen

Is hardlopen of fietsen niets voor jou? Ga dan een lekker stuk wandelen buiten. Niet alleen is wandelen goed voor jou, het is ook een goede manier om fit te blijven en je spieren te trainen. Kies voor een wandeling in jouw buurt of ga naar een park of bos voor een andere omgeving. Laatstgenoemde zal zeker bij kinderen in de smaak vallen. Kies jij ervoor om een steviger of lastiger stuk te wandelen, zorg dan voor goede wandelschoenen en eventueel een rugzak .

Shop nu Gerelateerde blogs Alle blogs