De burpee

Daag jezelf uit voor de burpee, dé oefening voor een ijzersterke core. En dat doe je zo.

Heb je de squat inmiddels wel onder de knie? Dat laten we ons geen twee keer zeggen. Geen paniek, de burpee is dan wel een iets zwaardere variant van de squat, maar ook nog steeds geschikt voor beginners. De squat, push-up en sprong in één zorgt ervoor dat je je benen, armen, borst-, rug- én buikspieren traint. Een powerwork-out kun je het dus wel noemen. Je kunt ‘m in de sportschool doen, thuis, buiten en zelfs op vakantie. Want het enige wat je nodig hebt, is je eigen lichaamsgewicht. Let’s burpee!

Uitvoering
Stap 1: Rechtop Stap 2: Squat Stap 3: Rechte lijn Stap 4: Push-up Stap 5: Jump
Je begint deze oefening door rechtop te gaan staan met je voeten op schouderbreedte uit elkaar. Zak langzaam door je knieën in een squat. Houd je rug recht en zorg dat je schouders boven je knieën blijven en je niet te ver naar voren hangt. Daag jezelf uit om zo ver mogelijk te zakken en zet je handen op de grond. Spring met twee voeten tegelijk of in stapjes naar achter zodat je in de beginpostie van de push-up staat. Je benen, nek en hoofd vormen een rechte lijn. Doe één push-up. Te zwaar? Zet je knieën op de grond. Spring terug naar je handen of doe dat wat langzamer door in een paar stapjes naar voren te lopen. Probeer de volgende keer wel in één keer te springen, dan is de oefening nóg krachtiger. Sluit de oefening af door met gestrekte armen omhoog te springen. Ga je meteen verder? Zak dan na de sprong weer in de squat.

 Deel je oefening met #intersportburpee en volg INTERSPORT @intersportnl voor inspiratie.