Bel ons op 033 - 253 2533

Winkelmandje 0 items

Winkelmand is leeg

Tips voor buikspieren!

Bij veel mensen in de sportschool hangt nog steeds de gedachte ‘als ik maar hard genoeg mijn buikspieren train dan komt de sixpack vanzelf’. Maar dit is lang niet waar. OF je hebt een vetpercentage van onder de 9% of je moet drastisch op je levensstijl gaan letten om de gewenste sixpack te realiseren. Het juist voedingsschema, goede rust en cardiotraining zijn een must voor iedereen die de welbekende afgetrainde sexy buik wil hebben. INTERSPORT geeft je enkele tips waardoor jij het gewenste resultaat krijgt. 

Eigenlijk heeft iedereen een sixpack, bij de meeste mensen zit er echter een laag vet overheen waar de buikspieren niet te zien zijn. Maar wat doen we hier tegen? Inderdaad, vet verbranden. Maar hoe? Gemiddeld heeft een man 2500 calorieën per dag nodig om aan zijn nodige energie te komen en een vrouw ongeveer 2000, gezonde calorieën. Om dus een lager vetpercentage te krijgen, wat duidt op een duidelijke sixpack moeten alleen gezonde calorieën gegeten worden en moet er ongeveer 500 calorieën per persoon per dag minder worden gegeven. 

Vijf tips van INTERSPORT waardoor jij met een sixpack de zomer in gaat!


Tip 1: BELANGRIJKSTE TIP! Vetverbranding!

Zorg door middel van cardio-oefeningen en een aangepast voedingsschema dat je een vetpercentage van 9% of minder krijgt. Hierdoor komt je sixpack al snel tevoorschijn!

Tip 2: Varieer in je oefeningen!

Train niet maanden lang met dezelfde oefeningen, hierdoor weet je lichaam wat zich te wachten staat. Varieer! Je lichaam slaat op tilt!

Tip 3: Voer de (buikspier) oefeningen goed uit

Herhalingen, snelheid en andere overbelaste oefeningen hebben geen zin. Voer het goed uit en zorg dat die buikspieren branden. Je kan beter zes herhalingen perfect doen als twaalf verkeerde, concentreer je!

Tip 4: Er bestaat geen toverdrank

Er bestaat niks als het sixpack-pilletje, de ultimate-buikspier-shake of ander toverspul wat jou in een week die sixpack geeft. Het blijft hard werken en vooral gedisciplineerd eten! Voeding is het belangrijkst!

Tip 5: Train niet alleen je buik!

Met veel oefeningen wordt de buik ook getraind. Bekijk de deadlift of squat. Hiermee gebruik je voor een groot deel je buikspieren waardoor je hierna niet nog eens een aparte oefening voor je buik hoef te doen. Belangrijkst is om een goede cardiotraining ( 1 a 2 keer per week ) en je onderrug te trainen. Je onderrug staat in contact met je hele buik, door je onderrug te trainen trek je je buikspieren strak!

Het enige wat je verder nodig hebt is discipline en geduld! Je ziet wel eens die filmpjes waarin te zware Amerikanen 40 kilo afvallen?

Als zij dat kunnen, dan kan jij het ook!

Succes!