Bel ons op 033 - 253 2533

Winkelmandje 0 items

Winkelmand is leeg

Categorieën + -
Sluiten

Als sporter is het belangrijk om jezelf uit te blijven dagen. Wanneer de motivatie even ver te zoeken is, probeer dan altijd oefeningen te vinden die je tot het uiterste drijven. Als je gewend bent om altijd in de sportschool actief te zijn of om op verharde wegen te hardlopen, dan kan hiken en fietsen in de bergen een goede afwisseling zijn. Sporten in de buitenlucht is niet alleen goed voor je spieren, maar ook voor je hoofd. De buitenlucht kan het concentratievermogen verbeteren en voor een heldere mindset zorgen. Bovendien is een frisse neus en een extra shot vitamine D altijd mooi meegenomen wanneer je je buiten beweegt. Een andere omgeving en andere omstandigheden vragen meer van je lichaam, gewoonweg omdat je er niet aan gewend bent. Dus pak je sportspullen, ga naar buiten en geef je sportroutine een andere, uitdagende twist!

 

De mens is gemaakt om te bewegen, niet om stil te zitten. Maak het jezelf gemakkelijk en ga eens op avontuur uit. Je hoeft niet altijd ver te reizen om avontuurlijke plekken te ontdekken. In het park bij je in de buurt of in het bos kun je jezelf ook uitdagen tot een ander soort training. Maak gebruik van de natuur en alles wat je daarin tegenkomt. Grote boomstronken op het pad? Ga er niet meteen omheen, maar besluit om er een keer overheen te klauteren of te springen. Hartstikke leuk en heel erg intensief! Zoek waar mogelijk de hoogteverschillen en de ongebaande paden op, dat vergt meer van je balans en coördinatie dan een standaard, recht pad. Wil je het nog net even een tandje zwaarder maken? Kies er dan voor om tijdens je wandeling of run een keer te stoppen voor wat burpees of squats tussendoor. Dit zorgt voor een speling in je training én is ook nog eens hartstikke goed voor verschillende spieren in het lichaam.

 

Wist je dat? 

- De natuur de mens een stuk creatiever maakt?
- De bossen ons kalmeren?
- Je met wandelen meer vet verbrand dan met hardlopen?
- Je door 30 minuten flink te wandelen de kans op chronische ziektes met 50% kunt verminderen?
- Wandelen je zuurstof geeft en je hart gezond houdt?
- Een gemiddeld persoon zo’n 115000 kilometer loopt gedurende zijn leven?
- Je dagelijks minimaal een half uur goede beweging nodig hebt?
- Tijdens het hardlopen twee tot drie keer je lichaamsgewicht aan druk op je voeten komt?