Bel ons op 033 - 253 2533

Winkelmandje 0 items

Winkelmand is leeg

Hiking tips

Wandelen is intensiever dan je denkt!

 

ZO ZWAAR ALS JE WILT Ook wandelen
kan iedereen op zijn eigen niveau. Door
over een pittig heuveltje of een boomstam
te klimmen maak je je wandeling nét even
wat zwaarder.

GPS Als je gewend bent aan het wandelen
met een navigatiesysteem, is het heel
gemakkelijk. Verdwalen is onmogelijk, en
er zijn duizenden gratis gps-tracks.

BUITEN GEBAANDE PADEN Met wandelen
train je je enkels, knieën, achillespezen
en bovenbenen goed. Zeker als je van de
gebaande paden afwijkt, is wandelen flink aanpoten.

 
Zoveel calorieën verbrand je per uur met wandelen.  
Zoveel wandelingen van minstens een uur maken alle Nederlanders samen per jaar.  
van de Nederlanders wandelt minimaal één keer per week, waarvan 1,2 miljoen een lange afstand van minimaal 15 kilometer.  
Dat is het aantal kilometers wat de gemiddelde wandelaar aflegt.  

 

Checklist voordat je gaat wandelen:

- De juiste rugzak
- Isolerende basislaag
- Warme tussenlaag
- Waterdichte jas 
- Comfortabele wandelbroek
- Stevige wandelschoenen
- Drinkfles of thermofles

Hieronder nog enkele tips om jouw wandeling nog leuker te maken:

- Wandelen is goed voor je gezondheid en voor je humeur. Als je elke dag een half uurtje loopt, ben je al heel goed bezig. Bovendien train je zo voor het lopen van langere afstanden.
- Ga niet wandelen vlak na een stevige maaltijd.
- Loop niet te hard van stapel en ga als beginner geen wandeling voor gevorderden lopen. Je spier- pees- en botstelsel zijn hier (nog) niet op ingesteld.
- Wandel je samen? Loop dan niet in een hoger tempo dan je zelf aankunt. Zoek je eigen ritme en houd dat aan.
- ouw een warming-up en een cooling-down in je schema, zodat je zowel voor als na je wandeling rek- en strekoefeningen doet. Deze verminderen de kans op spierpijn en blessures.
- Ga niet wandelen met een blessure: durf je rust te nemen als je lichaam daar om vraagt. Zoek op internet naar een geschikt wandelschema voor jou. Neem bijvoorbeeld eens een kijkje op www.wandeltraining.nl. Zij bieden speciale wandelschema’s aan voor beginners en gevorderden.